Byggesøknader
Med Byggesøknaden kan du sende inn alle typer Byggesøknader til kommunen:
- Distribusjon av nabovarsel
- Rammesøknad
- Ett-trinnssøknad
- Gjennomføringsplan
- Digital signering av ansvarsrett, samsvars- og kontrollerklæringer
- Igangsettingstillatelse
- Supplering av søknad
- Endringssøknad
- Midlertidig brukstillatelse
- Ferdigattest
- Planvarsling
- Søknad om Arbeidstilsynets samtykke
Oppretter du en søknad som som Ramme- eller Ett-trinnsøknad, kan du enkelt endre mellom disse søknadstypene før innsending. Igangsettingstillatelser, endringssøknader og oppdatert gjennomføringsplan ettersendes etter behov i byggeprosjektet.
Alle ansvarsretter, samsvars og kontrollerklæringer legges inn i gjennomføringsplanen. Midlertidig brukstillatelse og ferdigattest sendes ved avslutning av byggeprosjektet.
Kvalitetssikring underveis
Byggesøknaden sørger for at all informasjon og dokumentasjon i søknader blir validert imot DiBK’s regelverk. Alle skjema kontrolleres før innsending og du får advarsler og feilmeldinger dersom det mangler informasjon i skjema. Du har dermed full kontroll på kvalitet i skjema før de sendes kommunen.
Dette gjør at det blir mindre behov for dialog og ettersending av supplerende opplysninger i den kommunale saksbehandlingen.